SEO Content Marketing Strategie trend voor 2017 - Aandacht Marketing

SEO Content Strategie 2017

SEO Content begint de belangrijkste factor van de betere website te worden. Google zet steeds meer in op inhoud, zo merkt bijna elke website eigenaar en ieder SEO bureau. Waar je een aantal jaar geleden nog een aantal links kon inkopen en als een raket steeg in de rankings zie je nu soms zelfs een daling als je zomaar links bouwt. Eigen unieke teksten worden hoger en hoger ingeschaald, dat is niet voor niets.

Content Evolutie naar kwaliteit

SEO Content is heel natuurlijk. Want wat Google nu heeft meegenomen in haar waardering van websites is in de offline wereld al eeuwen zo. Want hoewel je hier en daar de drukker of uitgever van een boek kent, het gaat om de schrijver toch? Degene die wekte wereldmachten deed sidderen met door met woorden te schermen, die personages tot leven wekte in de hoofden van velen. Of degene die met een geschrift een revolutie ontketende zoals Darwin met zijn Origins of Species. De online wereld neemt steeds vaker die oude wetten over, alsof ze volwassen wordt.

Content is hip

De trend voor 2017 is dan ook om content weer hip te maken. Niet zomaar doorlinken of kopiëren wat er op andere sites al staat, denk eens na over het beschrijven van je visie of een verslag van je laatste project. Niet alles is echter leuk of interessant. Net als op facebook lees je selectief. Weer een verhaal over poezen levert niet automatisch goede response op, geloof me. Je zal er dus vooraf over na moeten denken, wat wel en wat niet.

Content Marketing Strategie

Dat vooraf goed nadenken over welke blogs, teksten of verhaallijnen er moeten komen is dan ook de echte trend van 2017. Wat is voor jouw klant interessant, waar zit je zelf op te wachten en met welke frequentie mag je zoiets plaatsen? Ga er eens over in discussie met een specialist, een content creator.

SEO Content

Content schrijven is prima, maar zonder goede indeling en het juiste gebruik van titles kunnen Google en Bing weinig met je verhalen. Dus laat je verhaal ombouwen tot SEO Content zodat je er ook op gevonden wordt.

Content marketing KPI’s

Hoeveel moet SEO content marketing opleveren om succesvol te zijn? Ga je het zelf doen, of is het verstandiger om het uit te besteden? Als je een SEO content specialist in de arm neemt bepaal je samen de KPI’s waaraan je content strategie moet voldoen, duidelijke doelstellingen dus.

Trendvolger of trendmaker?

Aandacht is al begonnen, dat is de reden waarom deze trendlijst gemaakt is en je via Google of Social Media deze website hebt gevonden. Ben je een trendmaker, huur je ons in? Schrijven wij voor jou die leuke SEO content die zorgt dat je bekender wordt in de markt? Of ben je liever trendvolger... Succes is in 2017 een keuze, een keuze voor de inhoud.